viernes, 21 de febrero de 2014

DIA INTERNACIONAL DA LINGUA MATERNA -SAN CLODIO (LUGO) XXI-II-MMXIV

O Día Internacional da Lingua Materna foi proclamado pola Unesco o 21 de febreiro de 2000, e celébrase na mesma data cada ano nos Estados membros e na sé da organización para promover a diversidad lingüística e cultural e o plurilingüismo.Este día está dedicado ao recoñecemento do Movemento pola Lingua Bengalí, que conmemorou en Bangladés o Día do Movemento pola Lingua desde 1952, cando a policía e o exército do Estado pakistaní, que entón ocupaba Bangladesh, abriron lume contra a multitude hablantes de lingua bengalí que se manifestaban polos seus dereitos lingüísticos en Dhaka, Bangladés.



O idioma galego é unha lingua romance do subgrupo galaico-portugués falada principalmente na comunidade española de Galicia. Está estrechamente emparentado co portugués, co que formou unidade lingüística (galaicoportugués) durante a Idade Media. Diferentes entidades culturais defenden ao galego como variedade diatópica do diasistema lingüístico galego-luso-africano-brasileiro.Tamén se falan diferentes variedades do galego na comarca do Eo-Navia, no oeste de Asturias, e na comarca do Bierzo, ao noroeste de Castilla e León. Algúns lingüistas tamén consideran como parte da lingua galega a fala do Val de Jálama, ao norte de Estremadura, chamada "a fala" ou "xalimegu".Esta definida como o seu idioma propio e ten carácter de cooficialidad xunto ao castelán en virtude de Estatuto de Autonomía de Galicia en devandita rexión.




Estados miembros y en la sede de la organización para promover la diversidad lingüística y cultural y el plurilingüismo.Este día está dedicado al reconocimiento del Movimiento por la Lengua Bengalí, que conmemoró en Bangladés el Día del Movimiento por la Lengua desde 1952, cuando la policía y el ejército del Estado pakistaní, que entonces ocupaba Bangladesh, abrieron fuego contra la multitud hablantes de lengua bengalí que se manifestaban por sus derechos lingüísticos en Dhaka, Bangladés.

El idioma gallego es una lengua romance del subgrupo galaico-portugués hablada principalmente en la comunidad española de Galicia. Está estrechamente emparentado con el portugués, con el que formó unidad lingüística (galaicoportugués) durante la Edad Media. Diferentes entidades culturales defienden al gallego como variedad diatópica del diasistema lingüístico gallego-luso-africano-brasileño.También se hablan diferentes variedades del gallego en la comarca del Eo-Navia, en el oeste de Asturias, y en la comarca de El Bierzo, al noroeste de Castilla y León. Algunos lingüistas también consideran como parte de la lengua gallega el habla del Valle de Jálama, al norte de Extremadura, llamada "a fala" o "xalimegu".Esta definida como su idioma propio y tiene carácter de cooficialidad junto al castellano en virtud de Estatuto de Autonomía de Galicia en dicha región.

No hay comentarios: