miércoles, 1 de mayo de 2013

PRIMERO DE MAYO DEL 2013 DÍA INTERNACIONAL DE LOS TRABAJADORES


O Día internacional dos Traballadores, o Primeiro de Maio, é a festa do Movemento Obreiro Mundial.
Desde o seu establecemento en todos os países por acordo do Congreso Obreiro Socialista celebrado en París en 1889 é unha xornada de loita reivindicativa e de homenaxe aos Mártires de Chicago que foron ajusticiados pola súa participación nas xornadas de loita por consecución da xornada laboral de oito horas que culminaron o a folga do 1º de maio de 1886 nos Estados Unidos (EE.UU.), feito que foi a orixe de que dita celebración lévese a cabo é esa data.
Curiosamente en EE.UU. non se celebra esta conmemoración. Alí celebran a Festa dos que traballan o primeiro luns de setembro que se vén celebrando desde 1882 a proposta do dirixente Peter J. Mac Guire do Central Labor Union. Esta celebración foi apoiada e impulsada polos patróns e goberno para eclipsar sentido real do 1º de maio.



El Día internacional de los Trabajadores, el Primero de Mayo, es la fiesta del Movimiento Obrero Mundial.
Desde su establecimiento en todos los países por acuerdo del Congreso Obrero Socialista celebrado en París en 1889 es una jornada de lucha reivindicativa y de homenaje a los Mártires de Chicago que fueron ajusticiados por su participación en las jornadas de lucha por consecución de la jornada laboral de ocho horas que culminaron el la huelga del 1º de mayo de 1886 en los Estados Unidos (EE.UU.), hecho que fue el origen de que dicha celebración se lleve a cabo es esa fecha.
Curiosamente en EE.UU. no se celebra esta conmemoración. Allí celebran la Fiesta de los que trabajan el primer lunes de septiembre que se viene celebrando desde 1882 a propuesta del dirigente Peter J. Mac Guire de la Central Labor Union. Esta celebración ha sido apoyada e impulsada por los patrones y gobierno para eclipsar sentido real del 1º de mayo.







No hay comentarios: